سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساده ترین روش را برای براق کردن نقره جات خود انتخاب کنید

وجود ظروف نقره، قاب ها، گل ها، سرویس های نقره و آینه و شمعدان های نقره نیازمند دانستن نکاتی برای حفظ و زیبایی این اشیاء گرانقیمت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از  یزدرسا ؛  این بار به سراغ جمع آوری نکات خانه داری زنان یزدی درباره نگهداری از ظروف نقره رفته است.

در یزد نیز برخی دختران و عروس خانم ها ترجیح می دهند به جای سرویس های گرانقیمت طلا از سرویس ها و انگشترهای نقره استفاده کنند که اغلب نگران سیاه شدن و نا زیبایی آن هستند و یا برخی نیز آینه بخت خود را از نقره اتخاب می کنند که ما شما را با روش های ساده تمیزکردن آن آشنا می کنیم:
1- برای شفاف و براق کردن ظروف و سرویس های نقره، مقداری پودر لباسشویی را داخل آب جوش ریخته و ظرف نقره را درون آن بگذارید.
ظرف را روی چراغ بگذارید تا مدت پانزده دققه بجوشد سپس ظرف نقره را خارج کرده و با آب بشویید و خشک کنید؛ ظروف نقره بسیار شفاف خواهد شد.
2- برای بیشتر براق شدن ظروف نقره می توانید مقداری پودر مل را با یک تکه پنبه روی ظروف نقره بمالید، همچنین برای برطرف کردن لکه های سفید که بر روی ظروف نقره ایجاد شود، مقداری نمک روی آن بمالید، لکه ها از بین خواهد رفت.
4- برای جلوگیری از سیاه شدن ظروف نقره ای که همیشه مورد مصرف نیستند، آن ها را داخل روزنامه پیچیده و داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید. در کیسه را محکم ببندید تا ظروف نقره در مجاورت هوا سیاه نشود.